Week 1 & 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Amber Voogd - WaarBenJij.nu Week 1 & 2 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Amber Voogd - WaarBenJij.nu

Week 1 & 2

Door: Amber Voogd

Blijf op de hoogte en volg Amber

20 Mei 2017 | Spanje, Barcelona

Het is zover...

Mijn buitenlandstage in Barcelona bij Eurecat.

Op zaterdag 6 mei vloog ik (voor het eerst echt helemaal alleen) naar Barcelona. Ik had er zin in en kon niet wachten op het avontuur. Alhoewel ik het afscheid op het vliegveld een stuk minder vond en er erg moeite mee had. Maar daar ging ik dan. Helemaal alleen naar Barcelona.

Maandag, mijn eerste werkdag. Ik loop stage bij Eurecat in het hartje van Barcelona en dan bij het communication department. De stage is een beetje marketing gericht. Ik moet onderzoek doen naar beurzen, kijken voor sponsors, social media gedeelte en de site bijhouden. Erg leuk werk. Ik reis elke dag met de trein en de metro naar mijn werk. Dus de eerste werkdag was het dan ook erg zoeken. Ik was dan ook zenuwachtiger voor het reizen dan voor mijn eerste werkdag... Haha. Maar ik werd met open armen ontvangen en iedereen wilde me rondleiden door het gebouw. Hartstikke leuke en vriendelijke mensen dus! Ze lieten mij mijn werkplek zien, kreeg wat spulletjes toegereikt en een opdracht uitgelegd, en hup aan de slag. Voor de lunch hadden ze voor mij een welkomslunch georganiseerd, lekker lunchen ergens aan het strand met alle collega’s van mijn afdeling, echt heel gezellig was dat! Daarna was het eigenlijk al een uurtje of 4/ half 5 en kon ik dus alweer bijna naar huis. Lekker een rustig eerste dagje dus!

De eerste twee weken zijn snel gegaan en ik heb het erg naar mijn zin, de dagen lijken heel lang, maar er is genoeg te doen waardoor je continu bezig bent en de dagen heel snel gaan. Wel moet ik zeggen dat ik regelmatig even met mijn gedachten bij thuis zit. Toch meer dan ik van te voren had verwacht. Hoe mooi de ervaring ook is, hoe erg ik het ook naar mijn zin heb en hoe mooi het weer hier dan ook is. Stiekem ben ik ook een beetje aan het aftellen naar het moment dat mijn vriend overkomt over 4/4,5 week... Even weer iemand vanuit mijn vertrouwde omgeving om me heen. Maar toch probeer ik zo min mogelijk allemaal af te tellen. Het is een avontuur wat ik altijd al aan heb willen gaan en nu is eindelijk dat moment daar en daar ga ik van genieten! Alles is natuurlijk even wennen. Zonder je ouders, je eigen veilige omgeving... Maar Barcelona is een super stad om te werken en te wonen!!

Saludos desde la soleada Barcelona!

Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 3229

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 14 Juli 2017

Stage in Barcelona

Landen bezocht: